سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

جایگاه شادی در زندگی ایرانیان

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵ ق.ظ

همانطوری که در نوشته های قبلی نیز مورد اشاره قرار گرفته است ، به بهانه حضور در دوره آموزشی راهنمایان گردشگری (تورلیدری فرهنگی) در حال مطالعه رفتارشناسی ایرانیان و شناخت فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور عزیزم هستم .

یکی از خصوصیات بارز اکثریت قریب به اتفاق اقوام ایرانی شاد بودن و شادی بخشی در تمام شئونات زندگی شخصی و شغلی است و در این راستا موسیقی ها و سازهایی که نوای شادی را در زندگی کشاورزی (یکجا نشینی) و دامپروری (کوچ رو) از دوره پیش از تاریخ تا دوره تاریخ معاصر برای ایرانیان به ارمغان آورده اند تنوع و کیفیت قابل ملاحظه دارند . البته این برداشت و نظر شخصی اینجانب براساس مطالعات محدود فعلی و پاسخ پرسشهایی از اساتید مرتبط می باشد . جالب است که برای مواجه با مخاطرات طبیعی مثل کم آبی نیز نیایشها با موسیقی شاد همراه بوده و این مفهوم در اسطوره های مربوطه نیز دیده میشود .

در تقویم زرتشتی در طول سال روزهای مختلفی مثل جشن مهرگان و نوروز وجود دارد که علت وجود آنها شادمانی و شادکامی مردمان می باشد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۲
رسول فتح پور

رفتارشناسی

فرهنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی