سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

وقتی دوستانی رو می شناسی که بودن در کنارشون و هم کلام شدن با اونها انرژی مثبتی رو بهت منتقل می کنه و قرار میگذاری که دوستانت رو ببینی،ساعت های قبل از زمان ملاقات برات خیلی شیرینه .


امروز این حس رو دارم تجربه می کنم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۱۷
رسول فتح پور

این کتاب فوق العاده را با ترجمه نسرین پارسا مطالعه کرده ام . این کتاب پرمحتوا پاراگرافهای کاربردی زیادی دارد که نمونه ذیل یکی از آنهاست که قبلا در متمم نوشته ام  :

“لازم نیست برای احساس رضایت کردن ، از احساسات ناخوشایند دوری کنیم ، بلکه نباید بگذاریم احساسات مخرب بدون کنترل ، جانشین تمام حالات روحی خوشایند گردند .افرادی که در مقاطعی به خشم یا درماندگی شدید گرفتار می شوند ، در صورتی که به همان میزان اوقاتی شاد یا لذت بخش را سپری کنند ، همچنان می توانند احساس خوشبختی کنند .”

البته به نظرم در موارد نادری ترجمه می توانست روان تر و ساده تر باشد به عنوان مثال وقتی بحث غرقه شدن در کار برای افرادی با بهترین حالت هوش هیجانی مطرح می شود این جمله را می خوانیم :

“توجه به قدری متمرکزمی شود که افراد تنها از محدوده باریکی که به ادراکشان از تکلیف دست انجام مرتبط است آگاهند و پیگیری زمان و مکان را از دست می دهند”

گلمن براساس بررسی های خود و تحقیقات سایرین مثل تد هوستون می نویسد :

“موضوعات خاصی چون میزان ارتباط جنسی،نحوه تربیت فرزندان،یااینکه زن وشوهر با چه میزان بدهی و پس انداز،احساس راحتی می کنند،موضوعاتی نیستند که یک زندگی زناشویی را پابرجا نگهدارند یا متلاشی سازند. برعکس نحوه بحث درباره این نکات حساس است که در سرنوشت ازدواج حائز اهمیت بسیار است. حتی این که زن و شوهر درباره نحوه مخالفت کردن به توافقی با یکدیگر برسند، رمز بقای ازدواج است.”

وی بیان می کند “زندگی خانوادگی اولین مدرسه آموزش هیجان هاست.”

فکر می کنم مطالعه درسهای کارگاه عزت نفس و گوش کردن به فایل صوتی گفتگوهای دشوار حین مطالعه این کتاب ، یادگیری کریستالی را چندین برابر می کند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۵۹
رسول فتح پور

معلم عزیزم
محمدرضا جان

ممنونم که کمکم کردی کنار بقیه متممی های نازنین شاگردیت رو بکنم .
ممنونم که کمکم کردی در سال ۹۶ وبلاگ نویسی رو شروع کنم و در حال حاضر برای نوشتن کامنت چند صد یا چند هزارکلمه ای در متمم و یا سیاه مشقهای وبلاگم راحتتر از گذشته بنویسم .
ممنونم که کمکم کردی براساس فایل آموزشی سال گذشته (حرفه ای گری) به صورت جدی تری در فضای آموزشی و کسب تجربه در توریسم قدم بردارم و اولین سفربرون مرزی رو تجربه کنم .
ممنونم که کمکم کردی کتابخون تر بشم و کریستالی و عمیق تر و آرام تر کتاب بخونم .
ممنونم که کمکم کردی تم سال ۹۷ خودم رو انتخاب کنم .
ممنونم که معلم هستی و همیشه ممنونت خواهم بود و به بهانه این پست بهترین ها رو برایت آرزو می کنم .


زنده باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۵۶
رسول فتح پور