سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

کتاب هفت عادت مردمان موثر زمانی در ایران به بازار نشر عرضه شد که فروش کتابهای انگیزشی با محتوای تکراری و حتی تخیلی افزایش یافته و نیاز به کتابی کاربردی که پایه های علمی و تحقیقی قابل اتکایی داشته و در عین حال مناسب همه سطوح جامعه باشد بسیار ضروری بود .

در این کتاب نویسنده حاصل تجربه سالهای طولانی زندگی شخصی و شغلی خود را با در نظر گرفتن موازین استاندارد علمی به رشته تحریر آورده است .


استفان کاوی در مقدمه کتاب به زیبایی می نویسد :

"پیروزی هم مانند شکست یک عادت است و موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار زمانی حاصل می شود که رشته ای از الگوهای اساسی و کامل را بی وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آن ، بنیان عادتهای تازه را بنا نهیم ."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۹
رسول فتح پور

از آنجایی که هوش هیجانی یا همان EQ یکی از پارامترهای تعیین کننده در توسعه مهارت ارتباطی و به تبع آن در مذاکره می باشد . کتاب هوش هیجانی - نوشته دانیل گلمن - ترجمه نسرین پارسا را مطالعه کردم و درسهای خوبی گرفتم .

در این کتاب در اکثریت قریب به اتفاق موارد ، نویسنده به منابع و اساتید مختلف ارجاع داده و در کنار قلم توانای وی به توانمندی افراد مذکور نیز اشاره شده است .

دانیل گلمن علاوه بر پرداختن به بررسی های علمی کارکرد مغز در اراتباط با هوش هیجانی ، مطالب کاربردی نیز مطرح نموده واز مثالهای مختلف برای این منظور بهره برده است .

دربخشی از کتاب آمده است :

"لازم نیست برای احساس رضایت کردن ، از احساسات ناخوشایند دوری کنیم ، بلکه نباید بگذاریم احساسات مخرب بدون کنترل ، جانشین تمام حالات روحی خوشایند گردند .افرادی که در مقاطعی به خشم یا درماندگی شدید گرفتار می شوند ، در صورتی که به همان میزان اوقاتی شاد یا لذت بخش را سپری کنند ، همچنان می توانند احساس خوشبختی کنند ."

نویسنده در قسمت دیگری ازکتاب می نویسد :

"در واقع موضوعات خاصی چون میزان ارتباط ج.ن.س.ی ،نحوه تربیت فرزندان یا اینکه زن وشوهر با چه میزان بدهی و پس انداز ،احساس راحتی می کنند ، موضوعاتی نیستند که یک زندگی زناشویی را پابرجا نگاه دارند یا متلاشی سازند . برعکس نحوه بحث درباره این نکات حساس است که در سرنوشت ازدواج حائز اهمیت بسیار است ."

دانیل گلمن اعتقاد دارد عدم غلبه بر تفاوتهای جنسیتی ذاتی مردان و زنان در برخورد با احساسات حاد ، شکافهای احساسی آسیب پذیری را بوجود می آورد که باعث گسستن پیوند زوجین می گردد .

جهت مطالعه تکمیلی به منظور ارتقای تسلط کلامی مطالعه مطالب نوشته شده در لینک زیر پیشنهاد می شود :

goo.gl/ujdj8C

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۲۸
رسول فتح پور

پیش نوشت 1 : از امروز صبح یک سری جدید به موضوعات وبلاگ اضافه کرده ام که به کتاب و کتابخوانی ارتباط دارند و در این دسته هر آنچه را خواهم نوشت که به نظرم برای خودم می تواند یادگیری داشته و برای دوستان نیز شاید مفید باشد .

پیش نوشت 2 : قابل توجه است که این سری نوشته ها براساس تجربه ها و برداشتهای شخصی اینجانب تا لحظه ثبت هرپست بوده و اصراری بر قطعیت آن ندارم بنابراین احتمالا در آینده قابل ویرایش خواهد بود .


کتابهای مطالعه شده اخیر :

شازده کوچولو - آنتوان اگزوپری - ترجمه محمدقاضی

عقلانیت و توسعه یافتگی ایرانیان - محمود سریع القلم

نابخردی های پیش بینی پذیر - دن اریلی - ترجمه رامین رامبد

هفت عادت مردمان موثر - استفان کاوی - ترجمه محمدرضا آل یاسین

یک هفته در فرودگاه - آلن دوباتن - ترجمه مهرناز مصباح

دنیای سوفی - یوستین گوردر - ترجمه حسن کامشاد

ارتباط بدون خشونت زبان زندگی - ترجمه کامران رحیمیان

پیامبر و دیوانه - جبران خلیل جبران - ترجمه نجف دریابندری

هوش هیجانی - دانیل گلمن - ترجمه نسرین پارسا


کتابهای در دست مطالعه :

جنبه مثبت بی منطق بودن - دن اریلی - ترجمه اصغر اندرودی

چنین گفت زرتشت - نیچه - ترجمه داریوش آشوری

چرا ملتها شکست می خورند - دارون عجم اوغلو - ترجمه محسن میردامادی

پشت پرده ریاکاری - دن اریلی - ترجمه رامین رامبد


کتابهایی که در هفته های آتی مطالعه خواهند شد :

لذات فلسفه - ویل دورانت - ترجمه عباس زریاب خونی

عقاید یک دلقک - هانریش بل - ترجمه شریف لنکرانی، محمد اسماعیل‌زاده

هنرشفاف اندیشیدن - رولف دوبلی - ترجمه عادل فردوسی پور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۶ ، ۰۶:۴۶
رسول فتح پور