سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

از آنجایی که هوش هیجانی یا همان EQ یکی از پارامترهای تعیین کننده در توسعه مهارت ارتباطی و به تبع آن در مذاکره می باشد . کتاب هوش هیجانی - نوشته دانیل گلمن - ترجمه نسرین پارسا را مطالعه کردم و درسهای خوبی گرفتم .

در این کتاب در اکثریت قریب به اتفاق موارد ، نویسنده به منابع و اساتید مختلف ارجاع داده و در کنار قلم توانای وی به توانمندی افراد مذکور نیز اشاره شده است .

دانیل گلمن علاوه بر پرداختن به بررسی های علمی کارکرد مغز در اراتباط با هوش هیجانی ، مطالب کاربردی نیز مطرح نموده واز مثالهای مختلف برای این منظور بهره برده است .

دربخشی از کتاب آمده است :

"لازم نیست برای احساس رضایت کردن ، از احساسات ناخوشایند دوری کنیم ، بلکه نباید بگذاریم احساسات مخرب بدون کنترل ، جانشین تمام حالات روحی خوشایند گردند .افرادی که در مقاطعی به خشم یا درماندگی شدید گرفتار می شوند ، در صورتی که به همان میزان اوقاتی شاد یا لذت بخش را سپری کنند ، همچنان می توانند احساس خوشبختی کنند ."

نویسنده در قسمت دیگری ازکتاب می نویسد :

"در واقع موضوعات خاصی چون میزان ارتباط ج.ن.س.ی ،نحوه تربیت فرزندان یا اینکه زن وشوهر با چه میزان بدهی و پس انداز ،احساس راحتی می کنند ، موضوعاتی نیستند که یک زندگی زناشویی را پابرجا نگاه دارند یا متلاشی سازند . برعکس نحوه بحث درباره این نکات حساس است که در سرنوشت ازدواج حائز اهمیت بسیار است ."

دانیل گلمن اعتقاد دارد عدم غلبه بر تفاوتهای جنسیتی ذاتی مردان و زنان در برخورد با احساسات حاد ، شکافهای احساسی آسیب پذیری را بوجود می آورد که باعث گسستن پیوند زوجین می گردد .

جهت مطالعه تکمیلی به منظور ارتقای تسلط کلامی مطالعه مطالب نوشته شده در لینک زیر پیشنهاد می شود :

goo.gl/ujdj8C

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۵
رسول فتح پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی