سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

آموزش زبان تخصصی گردشگری

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ق.ظ

یکی از دروس آموزشی مهم برای هر تورلیدری ، زبان تخصصی گردشگری است . در این راستا کتابی نیز به زبان انگلیسی به عنوان منبع آزمون جامع راهنمایان گردشگری در نظر گرفته شده است . نکته جالب اینکه در بعضی آموزشگاههای معتبر این حوزه ، کتاب مذکور کنار گذاشته شده و آموزش با سلیقه های متفاوت و براساس تجربیات و ترجیحات اساتید مختلف برگزار می شود .

به نظر می رسد با توجه به اختلاف قابل ملاحظه تعداد افراد دارای کارت رسمی راهنمای گردشگری و افراد مسلط به زبان انگلیسی و یا یکی از زبانهای رایج بین المللی ، کیفیت این سبک برنامه ریزی و اجرای آموزش زبان تخصصی گردشگری مناسب نبوده و لازم است تجدید نظری جدی صورت پذیرد . البته اخیرا بعضی از موسسات آموزش زبان انگلیسی ، این حوزه تخصصی را نیز در دستور کار خود قرار داده و دوره هایی را تعریف و برگزار می کنند .

پیشنهاد من این است که دوستان شاغل در این حوزه از تجربیات ارزنده کشورهای پیشرو مثل فرانسه و اسپانیا و مالزی و چین و نیز موسسات معتبر آموزش زبان مثل آکسفورد و لانگمن برای برنامه ریزی و اجرای دوره های کاربردی و اثر بخش بهره برده و خود نیز در این مسیر منفعت بیشتری داشته باشند .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۳
رسول فتح پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی