سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

بررسی و معرفی تاریخ و فرهنگ بدون اسناد تاریخی

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۲۴ ق.ظ

پیش نوشت صفر : انتخاب عنوان این پست برای خودم هم شفاف و در دسترس نبود اما به نظرم می رسد با توضیحاتی که می نویسم سعی می کنم ارزش آن را بیشتر و واقعی تر نشان دهم .

پیش نوشت یک : این چند خط را ثبت می کنم تا تعهدی برای من باشد برای اینکه با بررسی دقیق تر این پست را کامل کنم .

اصل ماجرا : به نظرم یکی از وظایف مهم هر شخصی در حوزه شناخت آداب و رسوم و فرهنگ و نیز ادیان نیاکان هر کشوری ، مثل ایرانیان باستان حین معرفی و ترویج آنها در حضور گردشگران و علاقمندان ، با هدف ارتقای صحت توضیحات قابل ارائه ، اتکای اطلاعات مذکور به اسناد تاریخی است . به ویژه اگر یک راهنمای گردشگری دراین موقعیت باشد .

اخیرا در چند جلسه که با تعدای از اساتید باستانشناسی و تاریخ داشتم از چند نفر شنیدم که برای بعضی از شخصیتها و آداب و رسوم مهم باستانیان ایران و جهان اسناد تاریخی علمی و قابل تایید در حوزه دانشگاهی وجود ندارد و موارد مذکور با اتکا به باورهای مذهبی و اعتقادی مثل آیات و روایات و نقل قولهای بزرگان بررسی و معرفی می شوند . به عنوان مثال در مورد پیامبران بزرگی مثل حضرت موسی و حضرت عیسی شواهد تاریخی مورد اشاره وجود ندارد .

ادامه دارد ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۹
رسول فتح پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی