پیشنهاداتی برای فروش و بازاریابی فصلنامه گیلگمش بر اساس متمم
در صنعت تولید محتوای علمی و کاربردی به فارسی برای داخل ایران و محتوای
غنی ایرانشناسی به انگلیسی برای توریستها و ایران دوستان بیرون از کشور
درحوزه میراث و گردشگری :
1- به نظرم برای محتوای فارسی در
ارتباط با علم گردشگری روز دنیا در ایران مطلب کاربردی کمی وجود دارد و در
عین حال با توجه به کم توجهی حوزه های رسمی آموزش کشور به محتوای تحقیقی و
اصیل و ضعف مطالعه عمیق در حوزه های مختلف ، احتمالا تخمین نمره 6 مناسب
باشد . در مورد محتوای انگلیسی ، اطلاعات دقیق ، بروز و با کیفیت نگارشی و
تصویری قابل دفاع در سطح بین المللی در مورد ایرانشناسی بسیار ناچیز بوده و
بنابراین تخمین 8 پیشنهاد می شود .
2- پیشنهاد من به دوستانم در فصلنامه گیلگمش این بوده که :
- با برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی آموزشی و شرکت در جشنواره های خاص داخلی و خارجی فصلنامه را بیشتر معرفی کنند .
- از طریق مشارکت با بعضی موسسات خدماتی آموزشی حوزه
میراث و گردشگری هزینه تمام شده را کم کنند و مابه التفاوت را به صورت هدیه
به افرادی ارائه کنند که دغدغه و ظرفیت بالایی را در معرفی و حمایت از
کالای فرهنگی داشته باشند .
موارد دیگری در ذهن دارم که بعد از بررسی و پایش بیشتر ثبت خواهم کرد .
3- در حال ثبت اطلاعات مشتریان برای برآورد هزینه های مختلف فصلنامه هستیم
. بدیهی است براساس تحلیل گزارشات بدست آمده از بانکهای اطلاعاتی در مورد
اثر افزایش حجم کسب و کار بر هزینه جذب و ایجاد مشتریان اظهار نظر می گردد .
5- بعضی از قابلیتها در تولید محتوا مثل نوع و کیفیت بالای تصاویر هر فصلنامه می تواند
منحصر به فرد باشد ولی با در نظر گرفتن شرایط قوانین کپی رایت ، منابع اصلی
مورد سوء استفاده دیگران قرار گرفته و فقط وفاداری نویسندگان و طراحان و
تصویربرداران یک نشریه خاص می تواند ضامن منحصر به فرد بودن آن باشد .
6- در این صنعت سرعت عرضه محصولات (محتوای خلاقانه) بسیار اثر خوبی دارد زیرا تعداد افراد توانمند در این حوزه انگشت شمار است .
3-
مانند هر اثر هنری علمی تولید یک نشریه تخصصی با کیفیت راه را برای دیگران
هموارتر می کند ولی هزینه تولید و عرضه کالایی جدید با این سطح کیفیت در
بخش خصوصی بسیار بالاست .
7- به نظرم صنعت
تولید نشریه (فصلنامه) می تواند محصولات و خدمات جانبی مثل انتشار ویژه
نامه ها ، برگزاری رویدادها و دوره های آموزشی تخصصی و حتی عرضه محصولات
جانبی فرهنگی را داشته باشد .
8- با توجه به کاربردی بودن و سبز بودن بیشتر محتوای تولیدی، عمر این محصول بالاست .