سفر - گردشگری - محیط زیست /// دل نوشت ها

در صنعت تولید محتوای علمی و کاربردی به فارسی برای داخل ایران و محتوای غنی ایرانشناسی به انگلیسی برای توریستها و ایران دوستان بیرون از کشور درحوزه میراث و گردشگری :

1- به نظرم برای محتوای فارسی در ارتباط با علم گردشگری روز دنیا در ایران مطلب کاربردی کمی وجود دارد و در عین حال با توجه به کم توجهی حوزه های رسمی آموزش کشور به محتوای تحقیقی و اصیل و ضعف مطالعه عمیق در حوزه های مختلف ، احتمالا تخمین نمره 6 مناسب باشد . در مورد محتوای انگلیسی ، اطلاعات دقیق ، بروز و با کیفیت نگارشی و تصویری قابل دفاع در سطح بین المللی در مورد ایرانشناسی بسیار ناچیز بوده و بنابراین تخمین 8 پیشنهاد می شود .

2- پیشنهاد من به دوستانم در فصلنامه گیلگمش این بوده که :

- با برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی آموزشی و شرکت در جشنواره های خاص داخلی و خارجی فصلنامه را بیشتر معرفی کنند .

- از طریق مشارکت با بعضی موسسات خدماتی آموزشی حوزه میراث و گردشگری هزینه تمام شده را کم کنند و مابه التفاوت را به صورت هدیه به افرادی ارائه کنند که دغدغه و ظرفیت بالایی را در معرفی و حمایت از کالای فرهنگی داشته باشند .

موارد دیگری در ذهن دارم که بعد از بررسی و پایش بیشتر ثبت خواهم کرد .

3- در حال ثبت اطلاعات مشتریان برای برآورد هزینه های مختلف فصلنامه هستیم . بدیهی است براساس تحلیل گزارشات بدست آمده از بانکهای اطلاعاتی در مورد اثر افزایش حجم کسب و کار بر هزینه جذب و ایجاد مشتریان اظهار نظر می گردد .

4- در وضعیت هزینه های نزدیک به هم گسترش تعداد و تنوع مشتریان جدید در برنامه کاری بازاریابان قرار خواهد گرفت ولی وقتی هزینه ایجاد مشتری جدید بالا باشد تمرکز در مورد افزایش حجم خرید و انجام خدمات مشتریان فعلی بیشتر بوده و با شیب کمتری مشتریان جدید ایجاد خواهند شد .

5- بعضی از قابلیتها در تولید محتوا مثل نوع و کیفیت بالای تصاویر هر فصلنامه می تواند منحصر به فرد باشد ولی با در نظر گرفتن شرایط قوانین کپی رایت ، منابع اصلی مورد سوء استفاده دیگران قرار گرفته و فقط وفاداری نویسندگان و طراحان و تصویربرداران یک نشریه خاص می تواند ضامن منحصر به فرد بودن آن باشد .

6- در این صنعت سرعت عرضه محصولات (محتوای خلاقانه) بسیار اثر خوبی دارد زیرا تعداد افراد توانمند در این حوزه انگشت شمار است .

3- مانند هر اثر هنری علمی تولید یک نشریه تخصصی با کیفیت راه را برای دیگران هموارتر می کند ولی هزینه تولید و عرضه کالایی جدید با این سطح کیفیت در بخش خصوصی بسیار بالاست .

7- به نظرم صنعت تولید نشریه (فصلنامه) می تواند محصولات و خدمات جانبی مثل انتشار ویژه نامه ها ، برگزاری رویدادها و دوره های آموزشی تخصصی و حتی عرضه محصولات جانبی فرهنگی را داشته باشد .

8- با توجه به کاربردی بودن و سبز بودن بیشتر محتوای تولیدی‌، عمر این محصول بالاست .

البته موارد فوق پیشنهادات یک دانشجو می باشد و جای تحلیل و نقد دارد .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
رسول فتح پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی